ראש מועצת אזור: "למרות שאני לא זקוק להם לקואליציה, מגיע להם בית כנסת להתפלל"

ישראל פרייא | צילום: מתוך אתר המועצה המקומית אזור No Comments on ראש מועצת אזור: "למרות שאני לא זקוק להם לקואליציה, מגיע להם בית כנסת להתפלל"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שאתמול נחשפו ב"קול חי" דברים קשים של תושבי אזור הטוענים לאפליה ולהתעלמות מצרכיהם, התקיים הבוקר בתוכנית "מדברים אקטואליה" דיון ארוך בנושא, ובו עלתה הבשורה שעשויה להביא לפתרון הסכסוך המעיק על המועצה המקומית השקטה.

עו"ד שחר בקשי, המקורב לש"ס ומי שנכנס לעובי הקורה אמר לבצלאל קהאן ודוד חכם: "יש מצוקה של בתי כנסת למגזר שלנו. וצריך להבין, סיעת ש"ס בקדנציה הקודמת לא הייתה קיימת כלל באזור, בבחירות האחרונות קיבלנו 2 מנדטים שהם כ-800 קולות, אט אט נבנתה קהילה חרדית ספרדית, ומטבע הדברים לא הייתה בקשר עם יו"ר המועצה".

הוא המשיך לשפוך אור על הגורמים שהביאו לעימות הנוכחי: " ו"ר המועצה בעקבות משקעי העבר לא רצה אותנו בקואליציה, אני הצעתי לקחת תקופה של שנתיים בהם נעשה צעדים בוני אמון. למי שמסתכל מהצד זה נראה התנכלות, אין גן אחד, בית ספר חרדי אחד באזור, זה נראה הזנחה וחוסר התייחסות, אך ראש העיר עומד בכל ההסכמים עליהם חתמנו אתו ועוד יותר מכך".

הוא הפנה במרומז אצבע מאשימה כלפי הרבנים המקומיים, דבר שעשוי ללמד על האינטרסים שהובילו להתפרצות העימותים "מספיק שאין בית כנסת ל-240 משפחות ביישוב שיש בו שני רבנים ראשיים, רבנים שמגיעים ממגזר כיפות הסרוגות האשכנזי, יש נתק בינם לבין הציבור הספרדי. מפה אני מוציא קריאה לרבנים הראשיים לעזור ליהודים חרדים ספרדים ולעשות כל שביכולתם".

ראש מועצת אזור מר אריה פכטר הפתיע בשידור כשהוא מביע נכונות על גבול ההתחייבות, להירתם לבקשת התושבים ולהביא לאישור של בית כנסת עבור קהילתם, לא לפני שהביע את כאבו על התקפות ועל הדרך בה הם נאבקים בו: "ישבתי בעבר עם עו"ד בקשי ונציגי ש"ס ואגודת ישראל, יש למגזר החרדי גנים באזור, רק לפני 10 ימים קיבלו סמל לעוד גן. יש 9 בתי כנסת לספרדים לעומת 4 לאשכנזים".

"הרב כהן הגיע משדרות והצליח לארגן לעצמו קהילה באזור, הם שכרו בית והחליטו להשתלט על בית כנסת שנקרא "שארית הפליטה", כדי להבין את דרך ההתנהלות שלהם אצטט מכתב בו הם "מודיעים לי" כי: הרינו שמחים להודיעך כי מצאנו בית כנסת נטוש ועזוב, מאחר שבית הכנסת ריק מאדם ובעיקר מתכן, החלטנו כל חברי הקהילה לאמץ אותו… מדובר ביהודים ניצולי שואה שחסכו מהלחם שלהם, בשבתות יש שם כ-30 מתפללים, בימים נוראים בית הכנסת מלא עד אפס מקום – והם באים להשתלט, אתה מבין את ההתנהגות שלהם?!"

למרות כל זאת, בסיום הראיון הביע ראש המועצה נכונות לפתור את הסכסוך ולהקצות בית כנסת, "מסובך להקצות, הקצינו לפני כשנתיים בית כנסת והבעיה היא שכל קהילה רוצה בית כנסת לעצמה. שמח שעו"ד בקשי נכנס לעובי הקורה, כי מילה שלו זאת מילה. עם הנציגים המקומיים לא הצלחתי להגיע להבנה, אני בהחלט אומר שהם די צודקים, מוכן לשקול ולהביא לאישור המועצה, להציע הקצאה, זאת לא קופה פרטית שלי, אבל אעלה זאת למרות שאני לא זקוק להם לקואליציה אני חושב שמגיע להם בית כנסת להתפלל. אני לא נגד הציבור החרדי ולא נגד ש"ס".



0 תגובות